Påskafton

Vi hade gäster på påskafton. Min man lagade som vanligt en fantastisk middag och jag kunde ägna mig åt lite trevlig dukning.

P1040016

P1040015 P1040014Jag har gjort fågelboet genom att vira runt några björkgrenar och fästa dem med ståltråd. Boet har jag sedan fyllt med några fjädrar och tre små prickiga ägg.

 

P1040043

Vinet var fint förpackat i påskägget, kvällen till ära. Lägg i en påse bag in box i ett påskägg, modell större. Ägget har jag skurit upp i toppen, lagom för att få ut kranen. Därefter har jag tejpat runt ägget för att allt ska sitta på plats. Glad påsk!

Kommentera

