Grusträdgården

I höstas gjorde jag ett nytt trädgårdsrum. Jag ville ha grus på en del av trädgården och se till att den såg snygg ut även vintertid, särskilt innifrån vardagsrumsförnstret, där vi ofta sitter och äter middag vintertid. Jag ville avgränsa denna del med en spaljé på båda sidor om detta rum, vilket min man nu har fixat. Jag ville direkt måla denna spaljé svart, så att den fick samma färg som den är på andra sidan, men det var tydligen inte lämpligt att måla tryckimpregnerat trä direkt. Jag får helt enkelt tåla mig ett tag. IMG_0168 Den japanska lönnen har fantastiskt bladverk, som är snyggt större delen av året.

IMG_0174 Så här ser det ut från andra sidan, dvs. ingången till trädgården. Man kan se en del av den svarta spaljen i förgrunden. Här har jag en klematis, som jag trodde hade dött under vintern. Jag upptäckte dock lite livskraft nere vid roten, så den är faktiskt på gång igen 🙂 I bakgrunden syns den nya spaljén som jag så småningom ska måla svart.

P1000904 Så här såg det ut för tre år sedan. Det var kullersten utmed husväggen, en hängsälg, som dog och den japanska lönnen var nyplanterad.

IMG_0169

Kommentera

