Nya betongprojekt

Mina föräldrar har en stuga i Källsjö, ca tre mil från Varberg där vi bor. Idag följde jag med dem dit och ägnade dagen åt att gjuta i betong. Det blev två rabarberblad (svärmor ska få det ena) och ett avlångt fågelbad, storlek 130×40. Jag fick hjälp av min snälla pappa med att snickra formen till fågelbadet. Steg för stegbilder och bilder på det färdiga resultatet kommer senare.

P1040378Rabarberbladen är klara och de ska nu bränna under några dagar.

P1040387

Pappa har lagt ner en hel del jobb på att snickra formen till mitt fågelbad. Det tog sin lilla tid både att snickra och att sedan fyll den med betong. Nu håller jag tummarna att resultatet blir bra. Sedan återstår det lilla projektet att frakta denna ”lilla” pjäs hem till oss. Jag antar att det krävs några starka, hjälpsamma personer till detta.

Mamma har gjort en hel del fina saker i betong. Det blir några nya projekt varje år. Här är en bild på grillbänken som hon gjorde förra året. P1040380 P1040381

Kommentera

