Sommarledighet

Jag har nu börjat min sommarledighet, vilket gör att jag hinner med mycket trädgårdspyssel. Jag har skrivit långa listor på saker som behöver göras och det känns bra att kunna bocka av det ena efter det andra. Både mannen och barnen jobbar, så jag sköter mig själv helt och hållet, vilket är skönt några dagar, men det ska bli skönt med lite gemensam ledighet.

P1040394 Klätterrosen Ilse Krohn börjar nu att slå ut. Den var ganska risig  efter vintern och jag fick klippa bort en hel del, men nu känns den frisk och fin. Den har mycket härlliga, cremefärgade blommor och den blommor hela sommaren.

P1040395

P1040396

Även lavendeln var lite risig efter vinter, men den har tagit sig fint. Från början hade jag här endast tre små plantor. Varje vår när jag klipper lavendeln, brukar jag sticka ner några sticklingar i jorden. Flera av dem tar sig och bildar nya plantor, så nu har jag en hel matta av lavendel. Härligt! Rosorna bakom slår snart ut och Paradisbusken blommar för fullt.

P1040397 P1040393En liten samling krukor på altanen.

Kommentera

