Planteringsbänken

För några år sedan fick jag en planteringsbänk av min käre make. Den är mycket praktiskt och har använts flitigt. Jag målade den i någon brun nyans när den var ny, men jag tyckte nu att det var dags för en uppfräshning. Jag hade kvar svart färg från när vi målade friggeboden förra året, så nu fick planteringsbänken samma färg. Genast mycket snyggare och fräshare:-)

P1040411

Planteringsbänken har flera praktiska funktioner: rostfria arbetsytor, plats för en spann där man kan lägga jord eller kompostskräp och hjul i ena änden. Hjulen satte min man på eftersom jag vill kunna flytta runt på bänken, så att jag kan stå i solen och plantera. Toppenbra!

P1040410 P1040412Här bakom garaget har bänken sin plats. Till vänster har mannen byggt en liten spaljé och jag har planterat en pipranka. Jag ska måla spaljén vit nästa år (tryckimpregnerat virke ska inte målas direkt) och tanken är att piprankan ska skärma av denna plats och göra den frodig. Jag antar att det tar några år innan piprankan växer till sig, men så småningom blir det förhoppningsvis riktigt snyggt.

Kommentera

