Honungsrosen

För snart två år sedan gjorde vi en liten portal ut mot komposten. Här planterade jag en Honungsros, Rosa Helenae Hybrida. Nu börjar den ta sig och några skott är på väg upp i trädet bredvid. Min tanke är att den ska slänga sig upp i trädet och fylla det med sina underbara rosor, men det får jag vänta med några år till. Nu kan jag dock njuta av en hel del utslagna rosor som doftar ljuvligt.

P1040487

P1040488

One thought on “Honungsrosen

  1. Så fin din rosenportal är! Min honungsros är så ynklig än så länge men kanske till nästa år att min blir lika fin. Jag har planterat den vid ett hagtornsträd, så jag hoppas den vill klättra upp i trädet och förgylla det./ Titti

Kommentera

