Landet vid silverpäronträdet

Förra året fick jag ett silverpäronträd av mina föräldrar. Jag visste var jag ville ha det och att jag skulle ha några perenner i grått, vitt och blått i detta land. Jag köpte några plantor av stäppsalvia och flyttade några växter, men det är först nu som det börjar likna något.

P1040498 Här under silverpäronträdet växer en mörkbladig alunrot, ulleternell, stäppsalvia, japansk malört och funkia. Jag har även planterat en ljusrosa petuinia, som jag fick av pappa som driver upp lite sommarplantor. Den kommer inte finnas där nästa år, eftersom den inte är någon perenn.

P1040496Bakom detta land växer en häck och för att lättare kunna komma åt och klippa häcken och för att komma åt i landet från andra hållet, så har jag här lagt en liten gång av stenar, samt lite kullersten. Jag planterade här även ett gräs (brokbladigt tuvrör) som jag hoppas ska växa till sig så småningom.

2 thoughts on “Landet vid silverpäronträdet

  1. Ditt Silverpäronträd ser ut att ta sig bra. Mitt växer knappt. Har du några tips, hur sköter du det?
    Susanne

    • Hej Susanne!
      Vad tråkigt att ditt silverpäronträd inte tar sig så bra. Jag har planterat en hel del perenner i samma rabatt som träder och de har fått en hel del vatten nu när de är nyplanterade. Kanske är det detta som har hjälpt mitt träd att etablera sig bra.
      /Malin

Kommentera

