En rundtur i mina föräldrars trädgård i Källsjö

Idag har jag och sonen övningskört till Källsjö. Vi har hälsat på hos mina föräldrar som har en stuga där. De har ochså en mycket vacker trädgård som utökas och blir finare för varje år. Mamma kommer med idéer (en del idéer kommer även från mig) och pappa bygger. Mamma gjuter även i betong och de fixar båda två med all trädgårdsskötsel.

Här är några bilder:

P1040633 Detta är det senaste projektet, en liten uteplats bredvid grillbänken. Från början ställde mamma en bänk här, då föreslog jag att de kunde rama in platsen med en spaljé och efter lite grävande, skyfflande med sten, litte byggjobb och målning, så blev det denna fina plats. Det lilla bordet har mamma gjutit i betong och därefter målat den svart.

P1040632 Lite betong i form av ett ansikte och ett fågelbad.

P1040631 Några vackra klematis som klättrar på ett gammalt träd.

P1040638Denna uteplats ramas in av ett armeringsjärn där det klättrar klematis och rosor.

3 thoughts on “En rundtur i mina föräldrars trädgård i Källsjö

Kommentera

