Dahlia-Månadens favoritväxt i augusti

Det som utmärker sig mest i min trädgård nu är Dahlian. Den är fantastiskt vacker och blommar för fullt under några veckor. För några år sedan fick jag dessa dahlialökar av en god vän. Då var blommorna röda, rosa, lila och korallfärgade. Det konstiga är att för varje år får jag fler av den röda sorten. Jag märker alltid upp lökarna varje höst innan jag gräver upp dem för vinterförvaring, men även om det står rosa på lappen, så blir de ändå röda nästa säsong. Hur kan det komma sig?

P1040664 Dessa röda är ju i och för sig vackra, så det får väl bli väl, att det är denna färg som dominerar.

P1040667

P1040673Några av Dahliorna har dock blivit lite mer åt det mörkt rosa hållet. Denna färg är ny för i år trots att det är samma lökar som förra året. Ett stort mysterium.

Kika in på Anna Vattenkannas sida och se vad andra har valt till Månadens favoritväxt.

3 thoughts on “Dahlia-Månadens favoritväxt i augusti

Kommentera

