Höstfärger

Fortfarande dröjer sig värmen kvar, vilket är härligt, men nu är jag sugen på lite höstfärger. Rött och orange är färger som känns helt rätt, gärna i kombination med limegrönt.

P1040727

Härlig höstbukett som vi fick av mina föräldrar i helgen. Flaskorna köpte jag på loppis i somras. Geom att ställa vackra saker på hallbordet framför spegeln, så får man dubbel effekt.

P1040732

IMG_0764Dessa småvaser fyndade jag på 70% rea. Fint att sätta blommor i grupp och funkar också bra att sprida ut på bordet vid en dukning. Jag har mängder av dahlior nu, så det gäller att hela tiden plocka in blommor och njuta av dem. Genom att plocka blommor, så lockar man dessutom plantorna till att producera nya.

P1040717

Blodgräset är supersnyggt nu. Jag planterade dessa plantor förra året, så de har inte blivit så stora ännu, men vackra är de. Tyvärr var det en planta som inte överlevde vintern, så det är läge att plantera en ny där den stod.

P1040677

2 thoughts on “Höstfärger

Kommentera

