Betongljusstakar

För några veckor sedan gjorde jag två ljusstakar med betongfot. P1040866Det började med att jag hittade fina ljushållare, som jag antar att man skulle använda till att sätta i   mossa eller något liknande. Jag fick då idén att på något sätt gjuta fast dem i betong istället. Efter lite funderande kom jag på att det vore snyggt om jag fick lite höjd på ljusstakarna. I garaget hittade jag en gammal sopborste som hade gått sönder (ibland är det bra att man inte slänger saker direkt).  Sopborstskaftet delades i två delar, sedan gjöt jag fast det i betong som jag hällde i gamla filpaket. På toppen satte jag  sedan ljushållarna.

P1040723 P1040865

3 thoughts on “Betongljusstakar

  1. Hejsan! Jag hittade till din fina blogg och nu är det ju ett tag sen du gjorde innlägget om egna ljusstakar av kvastskaftet men jag skulle vilja fråga var du köpte ljushållarna du fäste på skaften? Sååå fint blev det. Hoppas verkligen du svarar.

    Med vänliga hälsningar- Ämeli

    • Hej!
      Vad roligt att du tyckte om ljusstakarna. Ljushållarna har jag köpt i en blomsterbutik utanför Varberg som heter Åkrabergs trädgård. Denna typ av ljushållare går säker att få tag på i flera olika blomsterbutiker. Det är nog tänkt att sätta ljushållaren i en blomstergrupp eller liknande.
      Hälsningar Malin

Kommentera

