En runda i trädgården

Idag har det varit en vacker dag med sol, klarblå himmel, men lite kallt i luften. Det känns att vintern är på gång. Det känns helt okej tycker jag. Nästa vecka är det första advent och det behövs lite kyla för att man ska komma i rätt stämning.P1040957

Det som är vackrast i trädgården nu är gräs av olika slag. Gräsets vippor blir så vackra i solljuset.P1040955 P1040958

När jag idag tog en liten tur i trädgården hittade jag även växter som fortfarande tror att det är sommar:P1040945

en vacker vit klätterros…

P1040954några knoppar och några utslagna rosa rosor…

P1040951en liten pensé kämpar på. Den har för övrigt frösått sig mitt bland lavendeln.

P1040967

På altanen blommar mina två pelargoner för fullt och där finns gott om nya knoppar.P1040977Känns lite konstigt att sätta undan dessa i förrådet, där jag brukar förvara pelargonerna under vintern, men å andra sidan är det ju trist om de skulle frysa sönder.

Kommentera

