Året i bilder

Nu har jag varit igång med min blogg i ett år. Det är kul att titta tillbaka på vad som hänt under året och se hur trädgården ändrar sig under årstiderna. Här kommer en liten tillbakablick:

P1030626Januari: Här är dukningen från Trettondagsafton. Ljuskronorna har jag stöpt själv.

P1030685Februari: 2013 bjöd på en del snö och det var kallt under en lång period även här på  västkusten.

P1040072Mars: Trädgården ligger fortfarande i vila. Här har vi inte fått upp spaljéerna runt grusträdgården ännu. Känns lite kalt och tråkigt.

P1040004April: Påskriset pryds med vita och bruna fjädrar, samt glasägg.

P1040171Maj: Jag byggde på odlingslådorna, så att de blev högre. Passade även på att förbättra färgen.

IMG_0174Juni: Spaljén har kommit upp och grusträddgården börjar ta form. Rododendronbusken blommar för fullt och funkian börjar breda ut sig.

P1040568Juli: Vi köper en ny soffa till altanen. Här har vi det fantastiskt skönt under segeltaket.

P1040497Augusti: Jag gör en ny rabatt som man ser ifrån altanen. Här växer bl.a ett silverpäronträd, stäppsalvia och alunrot.

P1040664September: Dahliorna blommar för fullt.

P1040861Oktober: Fantastiska höstfärger.

P1040896

November: Förberedelser inför julen. Här är en krans som jag gjorde till svärmor.

P1070143December: Julmys

Jag önskar er alla ett riktigt gott nytt år.

2 thoughts on “Året i bilder

Kommentera

