Stickade handledsvärmare

I höstas var jag på en symässa i Borås. Jag köpte då lite garner, som jag tänkte virka eller sticka något trevligt av. Jag skadade dock mitt finger strax efter att garnerna var inhandlade, så därför blev det inget gjort då. Nu har jag dock fått klart det ena, som blev ett par handledsvärmare.

P1070218

P1040899Här är garnerna jag köpte. Av det vita har det nu blivit ett par stickade handledsvärmare. Av det röda garnet har jag tänkt virka en sjal. Den är dock inte påbörjad ännu.

P1040901 Garnet som jag använde till handledsvärmarna är nästan som en spets. Jag har stickat med stickor nummer 10 och på de varv där spetsen ska framträda, där stickar man bara i yttersta delen av garnet med stickor nummer 5.

P1070231

 P1070216

Mönster och garn kommer från Ingrids ateljé

One thought on “Stickade handledsvärmare

Kommentera

