Pulsvärmare

Jag lånade en hög med böcker till slöjden, för att inspirera mina elever till stickning och virkning. En av mina elever hittade ett mönster på handledsvärmare, som hon ville sticka. Mönstret hittade hon i boken ”Vampyrstickning” av Genevieve Miller.

miller-genevieve-vampyrstickning-sticka-med-inspiration-fran-twilight-true-blood-och-vamp

Jag tyckte också att mönstret var snyggt och jag kände att jag behövde testa tekniken, för att kunna hjälpa henne på bästa sätt, så nu stickar jag för fullt. Det är ett supersnyggt flätmönster och det är väldigt roligt att sticka. Handledsvärmare är ett lagom stort projekt. Det går fort att sticka klart och det värmer händerna väldigt bra.P1070406Nu sitter jag i en buss på väg till Hemsedal. Det kommer bli några dagar med skidåkning. Bussen tar ca 9 timmar, så då ska jag nog hinna sticka en del. Första handledsvärmaren är klar, en kvar.

One thought on “Pulsvärmare

  1. Ping: Pulsvärmare | Malins trädgård och pyssel

Kommentera

