Lavendeln är klippt

Idag har vi haft en riktigt härlig dag här på västkusten. Solen har verkligen värmt och om man hittade lite lä, så var det otroligt skönt. Jag får en sån energi när solen skiner, särskilt så här i början på säsongen. Helst ska man hinna göra allting på en gång.

Dagen började i skogen. Jag, min man och min pappa har sågat ner björkar, som vi dragit ut till vägen där de nu ska ligga och torka under sommaren. Till hösten ska vi sedan såga dem i mindre bitar, klyva dem och frakta hem dem. Det är mycket jobb med veden, men det är otroligt skönt att ha ett vedförråd när det blir kallt.

Väl hemma igen tog jag mig an lavendeln. Den ska klippas tidigt på våren och jag kände att det var hög tid för detta. En del av det jag klipper, brukar jag sätta ner i jorden igen, så får jag nya små lavendelplantor.

P1070493 P1070492

 

Eftersom solen värmde så gott idag, så kände jag att det var dags att göra iordning på altanen. Jag gjorde rent på den inglasade altanen och flyttade ut lite möbler i trädgården som vi har förvarat i uterummet.

Så nu är det rent och fräscht inne på altanen och det finns även möbler ute i trädgården om man känner för att slå sig ner där.

P1070491

Ha det fint!

Kram Malin

 

2 thoughts on “Lavendeln är klippt

  1. Hej Malin! Tack för din hälsning hos mig om vårt kök!
    Jag har tittat runt här på din fina blogg och fått massor av idéer! Precis ett sånt rektangulärt fågelbad som du gjort vill jag ha. Och jag har också funderat på att lägga en betongskiva på vårt gamla symaskinsbord. Massor av fint har du här och härliga trädgårdsbilder! Kul att hitta hit!

    Kram // AH

Kommentera

