Tavelvägg

Att hänga tavlor är inte lätt. Jag tycker det blir snyggt att gruppera tavlorna, så att de nästan upplevs som en enda stor tavla. Jag var inte riktigt nöjd med vår tavelvägg i vardagsrummet, så jag har nu grupperat om tavlorna. Så här blev det:

P1070518

 

Ett tips när man ska ordna tavlor till en tavelvägg är att först lägga ut tavlorna på golvet. Vi började med att hänga den lite större tavlan i mitten. Sen hängde vi tavlorna i en tråd för att måtta in var de skulle hänga, innan vi spikade i en krok.

P1070476

 

Jag har länge tänkt sätta upp hyllor på väggen, så när jag ända var i farten köpte jag två tavelhyllor, som vi satte upp på samma vägg. Jag vände dem upp och ner för att få lite större yta att sätta saker på, för jag har ändå inte tänkt ha dem till tavlor.

P1070521 P1070519

Nu är det snart helg igen. Ha det fint!

Kram Malin

 

 

Kommentera

