Då var man igång med ett nytt projekt

Sakta men säkert minskar jag gräsmattan i vår trädgård. Det är bra med gräs i flera avseenden, t.ex. för lek och spel eller en bra yta till partytältet vid stora kalas, men hur kul är det egentligen. Vi tillbringar vår största tid på våra altaner, den inglasade, solaltanen eller kvällsaltanen, och då vill jag ha något trevligt att titta på. Så nu ska det bli något snyggt utmed häcken.

P1070603

Jag har lagt ut en vattenslang för att känna av den nya formen på gräsmattan. Jag har två däckstolar som börjar bli lite slitna, som vi inte längre använder på altanen. Dessa tänkte jag skulle få flytta ut i trädgården och runt dessa ska det bli någon sorts pergola. Det blir ganska skuggigt bakom häcken, så jag tänkte att det ska få bli en plats där man kan sitta varma dagar när det blir för varmt i solen.

P1070604

P1070607 Bakom stenen har vi en liten grässnutt som jag också tänker ta bort. Här kommer det bli en gång av något slag.

IMG_1618Det blir en del lass med skottkärran, men man får se det som bra träning.

Ha det gott!

Kram Malin

4 thoughts on “Då var man igång med ett nytt projekt

  1. Det är så roligt att starta upp lite större projekt själv och att följa andra när de gör någon stor förändring! Lycka till med grässvålsflyttandet! 🙂 Kommer följa projektet med spänning.
    Mvh Marie

  2. Så kul! Jag är en sån där som gillar att gräva bort gräsmatta och rabatter, så jag ser bara fördelarna med detta. Det kommer att bli kanonbra! Tänk vad du ska njuta av dina gamla solstolar sedan. 🙂
    Ha en fin påskhelg!

Kommentera

