En helg fylld av grävande

Då var påskhelgen över för denna gång. Denna helg har vi inte varit inne många minuter och mesta tiden har tillbringats i trädgården. Som jag tidigare har skrivit här på bloggen, så har vi startat upp med ett nytt projekt. Här kommer nu lite bilder.

IMG_1637

Här har vi grävt bort grässvålen. På den plats där solstolen står, ska vi ha en pergola. Vi har slagit ner stolpskor där stolparna ska stå och min man har börjat såga till bitarna och grundmålat dem.

IMG_1632

 

P1070642

Grästuvorna ,som vi har grävt bort, har vi lagt här borta vid komposten.

IMG_1635Här har jag också grävt bort grässvål, för att få en snyggare helhet. Förra året gjorde jag ett stort fyrkantigt fågelbad i betong. Jag var inte riktigt nöjd med placeringen av detta fågelbad, så det är nu flyttat. Jag har börjat att fixa till det runt omkring med stenar och det kommer även bli en del växter här.

Här kan du läsa om hur jag gjorde fågelbadet.

Nu är det dags att tänka lite mer på jobbet och lite mindre på trädgården. Ha en bra vecka!

Kram Malin

 

 

One thought on “En helg fylld av grävande

Kommentera

