Blomsterprakt

Då var denna helg till ända. Rekordvärme pratar de om på nyheterna och även denna dag var det högsommarvärme. Jag älskar sol och värme, men samtidigt vill jag stoppa tiden och låta blomningen stanna upp. Här är så otroligt vackert överallt och jag vill att det ska få förbli så här ett tag framöver.

P1070681

P1070683

 

 

P1070696 P1070693Häggmispeln blommar både som häck och som träd.

 

 

P1070699 Spirean blommar och doftar underbart.

 

P1070685 P1070689Detta träd stod på tomten när vi flyttade hit, så jag är inte säker på vad det är för träd, men jag tror att det är någon sorts bigarå, eller sötkörsbär. Jag fick en fråga igår om vad det är för träd och jag har googlat runt på nätet och kommit fram till att det skulle kunna heta Stella eller Gårdebo sötkörsbär.

Ha det gott!

Kram Malin

 

Kommentera

