Projekt vattenblänk, stenar och en liten bänk

Nu börjar en del av mitt vårprojekt bli klart. Förra sommaren gjorde jag ett rektangulärt fågelbad i betong. Detta flyttade jag på för ett tag sen och idag har jag fixat med växter och sten runt omkring.P1070752

Jag gjorde en liten bänk av en drivvedsplanka och två betongstenar. Drivveden hittade min man på en ö utanför Varberg, när vi var ute med båten förra sommaren. Jag har inte kommit på vad jag skulle ha plankan till, men helt plötsligt såg jag att detta skulle bli en bra placering. Betongstenarna hade vi hemma, så det ända jag behövde göra var att gräva ner dem en bit och stabilisera med sand runt omkring. P1070751 P1070750Jag har flyttat lite växter som jag har planterat runt fågelbadet. Växtlista: Blåtåtel, Astilbe (vit), Brokbladigt tuvrör, Ulleternell och Kornell. P1070754

 

Idag har vi äntligen fått fram vår soffa på solaltanen. Vi har rengjort och behandlat golvet och det var ingen större idé att ta fram soffan innan detta var klart. Vi har behandlat golvet med Sioo, vilket kommer göra att golvet så småningom kommer ljusna och bli grått.

P1070740 P1070743Helgen är slut och till veckan har de lovat regn. Det skulle faktiskt sitta fint med lite regn nu. Det var längesen det regnade och trädgården är törstig.

Ha det bra!

Kram Malin

 

4 thoughts on “Projekt vattenblänk, stenar och en liten bänk

  1. Usch vad fint. Detta skapar problem, jag fick alldeles för mycket ideer nu. Jättesnyggt med alla detaljer! Undrar hur du gjort vattenbadet?

    Ha de bra!
    /Marie

  2. Vilket fint vattenblänk! Älskar alla former av vatten i trädgården. Pyssligt att gjuta själv, jag tänker att jag ska göra sådant men av någon anledning blir det aldrig:)

    kram louise

Kommentera

