En regnig avslutning på helgen

Denna helg har jag målat en spaljé som min man byggde förra året. När jag var klar med detta tänkte jag fixa lite i trädgården och även ta några bilder på mitt verk. Då kom regnet. Jag hoppas att färgen sitter kvar, men det ser så ut. Det blev några regnvåta bilder istället.

P1070764

Vår japanska lönn med den nymålade spaljén i bakgrunden.

P1070761 P1070762

 

P1070759Funkiabladen har precis slått ut och det blir så fint med dropparna på bladen.

 

P1070771Även daggkåpan fångar regndropparna i bladen på ett effektfullt sätt.

P1070769

Jätteramsen har slått ut. De små klockorna, som påminner om liljekonvalj, är så söta. Det är dessutom fint och effektfullt att sätta en kvist i en vas.

P1070773

Ha det gott!

Kram Malin

 

One thought on “En regnig avslutning på helgen

Kommentera

