Vad hände på väderfronten?

Slutet av veckan bjöd på ett osannolikt högtryck. Vi hade drygt 28 grader här i går och man kunde tro att det var mitt i semestern. Ärligt talat önskade jag att det var semester, för det känns trist att jobba när det är värsta högsommarvärmen ute. Då vill jag vara ledig och kunna vara ute och njuta, kanske vara i trädgården eller vara ute på havet. Idag när det är lördag och man är ledig är det istället mulet och lite kalla vindar. Nu är det färdiggnällt!P1070778Allt är utslaget nu. Alunroten och lammöronen breder ut sig. Stäppsalvian och rosorna ligger i startställning. Snart slår de ut.

P1070779 P1070777 Stjärnflockan blommar fint.

 

P1070775Tulpanerna som skymtar till vänster har nu mer eller mindre gjort sitt. Helt otroligt vad de har blommat, de har blommat i över en månad nu. Nu ska jag ge dem benmjöl och be en bön att de blommar lika villigt nästa vår.

P1070780Min lilla azaleabuske blommar med söta små rosa blommor, vilket matchar den japanska lönnen fint.P1070781Idag har vi inhandlat sten till pergolan. Imorgon hoppas jag att den mer eller mindre ska färdigställas och då ska det även bli en fotouppdatering.

Nu ser det faktiskt ut som om solen är på väg tillbaka.

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Malin

 

 

Kommentera

