Trädgårdsamatörernas dag

Sveriges nationaldag. Det firar jag med att ta med mamma och svärmor ut på en trädgårdsrunda. Idag är det trädgårdsamatörernas dag och det finns en del öppna trädgårdar att besöka. Jag fick inte med mig kameran (orutinerat), men det blev några bilder med mobilen.

Dessa bilder är från två trädgårdar i Valinge, utanför Varberg:

IMG_1849

Vacker damm med en inbjudande uteplats.

IMG_1847 IMG_1846 IMG_1842

En uteplats i en glänta. Mysigt!

IMG_1844 Snyggt med taklökar insprängt i stenen. Ser helt naturligt ut, men jag antar att man har hjälpt naturen lite här.

 

IMG_1845Fina former med knivskarpa kanter.

 

Nästa trädgård innehöll många slingrande gångar och mängder av växter. Mycket snyggt.

IMG_1850 IMG_1851 IMG_1852 IMG_1853 IMG_1854 IMG_1855 IMG_1856 IMG_1857 IMG_1858 IMG_1859 IMG_1860 IMG_1861 IMG_1862 IMG_1863

 

En länk till trädgårdsamatörerna

Efter våra trädgårdsbesök öppnade sig himlen och regnet öste ner. Nu känns det riktigt höstligt med regn, mörk himmel och hårda vindar. Nej nu tycker jag att vi har fått tillräckligt med vatten och hoppas att solen kommer tillbaka. Vi ska fira min mans dotter ikväll. Som tur är har vi en inglasad altan, så vi kan sitta där och känna att vi nästan är utomhus.

Ha en trevlig nationaldag!

Kram Malin

One thought on “Trädgårdsamatörernas dag

Kommentera

