Midsommar

Midsommarhelgen, det är årets bästa helg enligt mig. Jag har precis startat min ledighet, man har sommaren, semestern och alla goa dagar framför sig och midsommarhelgen innebär härliga stunder med familjen och vänner.

För min del startade midsommarhelgen i torsdags då vi åkte till mina föräldrars stuga i Källsjö. Där myser vi med familjen, äter god mat och har trevligt och kopplar av i vacker miljö. Hela gänget sover över och sedan firar vi midsommar tillsammans under dagen, med sedvanlig silllunch.

IMG_1982  IMG_1981Mamma och pappa hade denna kväll varit förlovade i 50 år.

P1080067 Som vanligt gjorde jag en midsommarkrans till min dotter. I år gjorde jag även en till min dotters kompis, som var på besök.

IMG_2033 Mina goa barn.

 

På kvällen hade vi midsommarfest med några härliga vänner. Här är kvällens dukning:P1080091 P1080092 P1080094P1080093

Nu regnar det, men vad gör väl det, vi har haft underbart väder under årets finaste dagar. Nu kan vi sitta på den inglasade altanen och koppla av med lite go musik, några trevliga bloggar och en bok och titta ut över trädgården. Härligt!

Ha en fortsatt fin helg!
Kram Malin

Kommentera

