Rosor och pioner

Nu blommar det för fullt. Framförallt blommar rosorna, men även pionerna har visat vad de går för.

P1080044 Jag lär mig aldrig. Varje år tänker jag att jag måste stötta upp pionerna mer, men upptäcker för sent att de är alldeles för stora och tunga och de faller mot marken. Vackra är de i alla fall.

P1080048 Pionerna har nu haft sin storhetstid och de är snart överblommade. Vad fort det går.

 

P1080050 När man kommer hem till oss möts man av blommande rosor på båda sidor av uppfarten. På ena sidan växer rosa buskrosor och på andra sidan klättrar det en vit klätterros.

P1080051P1080057 Ilse Kron heter denna skönhet.

 

P1080113 När jag går till komposten går jag igenom denna härliga portal med en doftande honungsros. Underbart! Det blir många vändor till komposten.P1080114 P1080117

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Malin

 

5 thoughts on “Rosor och pioner

  1. Visst är det en härlig tid. Mina pioner har precis börjat blomma och då dom spår regn och kraftiga vindar hela måndag och tisdag så kommer jag att plocka in buketter för att riktigt kunna njuta av dom. Gillar din portal till komposten. Förstår att det blir ovanligt många vändor dit just nu 🙂

    Ha en bra dag!
    /Anita

  2. Det finns så mycket inspiration att hämta på din blogg. Jag letar efter inspiration till pergolor. HUr har du gjort pergolan med honungsrosen. Har du några mått på din andra pergola och sist var köper du armeringsnäten?
    Må så bra, Susanne

  3. Hej,
    HAr följt din blogg en kort tid bara, men det är otroligt vad fint ni har det! Den ger massor av inspiration 🙂
    Du skrev att du alltid glömmer att sätta extra stöd till pionerna, jag har precis planterat pioner men ordnade stöd med en gång. En pionkorg av armeringsnät! Inspiration från en trädgårdsbok som ajg itne minns namnet på just nu. Men titta in på min blogg (en salig blanding av allt) så finns där bilder. Pionkorgen är fin året om, åtminstonde om man gillar postigt och armeringsnät 🙂

  4. Så fint att mötas av rosor på båda sidorna när man kommer hem till er! Gillade särskilt den vita rosen – jättefin! Håller med dig om att det verkligen blommar som bäst just nu med både rosor och pioner. Det är verkligen ett överdåd!

    Kram // AH

Kommentera

