Keramiktoppar

När jag var på en trädgårdsrunda i Skåne för någon månad sedan, så köpte jag några keramikfigurer som jag har satt på toppen av armeringsjärn. Armeringsjärnen har jag som stöd åt mina tomatplantor.

P1080096 P1080098 P1080124 P1080126Jag har tomatplantorna i uterummet under våren, men på sommaren brukar jag ta ut dem på altanen. De tar för stor plats i uterummet och de får mer sol om de står utomhus. Jag har planterat tomatplantorna i stora plastkrukor, som jag sedan har ställt i örtlandet. Här får de maximalt med sol. Vi har även jordgubbsplantor i detta land, som älskas av skatorna. Därav det skyddande gröna nätet.

Idag är det soligt väder blandat med regnskurar. Kanske kan häcken få sig en välbehövlig klippning under dagen.

Ha det fint!
Kram Malin

One thought on “Keramiktoppar

Kommentera

