Hemma hos goa vänner med nytt växthus

Häromdagen var jag och min man hemma hos några kompisar. De har precis skaffat sig ett nytt växthus/orangeri och det var såå snyggt. Min väninna är dessutom duktig på att få till ”piffet”.

Här bjuder jag på några inspirerande bilder:

 

IMG_2092 I växthuset har de en del som inbjuder till relax…

IMG_2093 … och en del där man kan sitta och äta.

IMG_2097  Utanför växthuset odlar de i pallkragar.

IMG_2096En soffa inbäddad i grönska och omringad av jordgubbsplantor.

IMG_2105 En liten sittplats utanför växthuset.

IMG_2107

Förra veckan gjorde jag och min väninna lite betongalster. Dessa är snyggt utplacerade i trädgården.

IMG_2108

IMG_2102 IMG_2101IMG_2098

Vi hade en trevlig kväll med god mat i mysig miljö, som avslutades med en Tommy Körbergkonsert på Fridas utanför Varberg. Kunde inte bli bättre.

Ha det bra!
Kram Malin

 

Kommentera

