En härlig helg går mot sitt slut. Idag har vi tagit upp båten, så nu är den säsongen definitivt över. Därefter har jag hjälpt en kompis i hennes trädgård.Jag skulle hjälpa henne att planera och plantera vårlökar, men när jag väl var i farten så blev det en planering av mer eller mindre hela trädgården. Vi flyttade och delade perenner, grävde nya land och jag hade idéer för både uteplatser och gångar. Jag lovade att komma dit vid ett annat tillfälle och slutföra en del av planerna.

Lite trädgårdsstädning här hemma har det också blivit. Det är skönt att gå runt och småpyssla bland växterna i den klara, sköna höstluften. Några växter börjar vissna ner, men mycket blommar fortfarande.

DSC_0505 DSC_0506 På uteplatsen vid grillbänken blommar cyklamen och pelargoner.

DSC_0510 Dagens lunch åt vi vid denna uteplats. Härligt att fortfarande kunna sitta ute och äta.

DSC_0507

En och annan ros blommar fortfarande fint.

DSC_0512

DSC_0514Blommande lavendel.

 

DSC_0511

Nu väntar en ny arbetsvecka.

Ha det gott!
Kram Malin

 

Kommentera

