Några bitar drivved

Förra året letade jag och min man efter drivved ute vid havet. Jag ville ha en bit drivved till en välkomstskylt. Vi hittade flera bitar, varav jag genast använde den ena till just en skylt, som markerar ingången till vår trädgård.

P1040614Här är våra strandfynd. Den till höger använde jag till välkomstskylten, den i mitten blev en hylla och den till vänster fick bli en bänk.

P1040654Välkomstskylten. Den välkomnar oss när vi kommer in på uppfarten och jag tycker mig se att den pekar till höger, vilket markerar ingången till trädgården.

P1070798

P1070751Den större biten använde jag till en bänk. Jag la den bara löst på två stora betongstenar och satte en lykta på kanten.P1080036

P1080152Den sista biten har jag använt till en hylla. Det är en smal och liten hylla som jag har hängt upp med hjälp av snören. Här har två små pelargoner blommat hela sommaren och de blommar fortfarande.P1080155

Denna sommar fyndade jag en stor och kraftig ekplanka som jag tänkte använda till en bänk i trädgården. Jag hittade plankan i en lada och ägaren sa att jag kunde få den 🙂 Detta får dock bli nästa sommars projekt. Nu är det snart läge att plocka in pynt och möbler från trädgården, men jag väntar in i det längsta. Det blir så tomt och tråkigt när det försvinner.

Ha en fin vecka!
Kram Malin

2 thoughts on “Några bitar drivved

Kommentera

