Sommarblommorna som dröjer sig kvar

I söndags fick jag tillslut plockat in utemöblerna. Jag tycker det blir så tomt i trädgården och på altanen när möblerna försvinner, men jag vet ju att de mår bäst av att få övervintra inomhus. En del av möblerna förvarar vi i uterummet och andra har fått flytta in i förrådet. Soffan som står på altanen har vi burit in i huset och placerat som en extra soffa på andra våning. Bra med ett stort hus.

Blommorna har dock inte förstått att det är dags för vintervila och flera sommarblommor blommar för fullt.

P1080409 P1080408 Pelargonerna blommar som aldrig förr. Än så länge förvarar jag dem på vår inglasade altan, men när det blir kallare åker de in i förrådet.

P1080407 Snötörel är en fantastisk blomma som har blommat fint hela sommaren. Jag har hört att det går att övervintra även denna, så jag ska göra ett försök.

P1080404Denna cyklamen har hållit sig fin hela hösten och det kommer hela tiden nya blommor.

P1080401 Rosorna blommar fortfarande och flera knoppar väntar på att slå ut. Om de höga temperaturerna håller i sig, så lär det bli fler blommor.P1080402

Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Malin

 

One thought on “Sommarblommorna som dröjer sig kvar

Kommentera

