Fest i adventstid

I lördags hade vi besök av några goa vänner. Det blev provsmakning av några olika sorters glögg med tilltugg och min man hade som vanligt lagat go mat. Vi har vanligtvis den uppdelningen att min man lagar maten och jag fixar desserten, dukningen och allt piff.

P1080418 Det var dags att plocka fram en ljuskrona. Jag och mamma brukar stöpa ljuskronor efter julen när allt lugnat ner sig och sedan kan man i lugn och ro plocka fram dem till jul året efter. Passar mig perfekt.

 

P1080420Förrätten bestod av glöggmarinerad fläskfilé med fikonsallad. Till varmrätt blev det marulk inbakad i parmaskinka och potatistoppar. Till efterrätt serverades en pannacotta med nougatine. Recept på pannacottan här.

P1080419

Det blev en supertrevlig kväll med mycket skratt, en del sång och ett härligt sällskap.

Ha en bra vecka!
Kram Malin

 

Kommentera

