Syrummet börjar bli klart

Nu är julhelgerna slut och det är dags att jobba igen och i samband med det är även mitt syrum mer eller mindre klart. Jag har en del kvar att röja och sortera, men på ytan börjar det arta sig.

Tak och bjälkar är målade (3 gånger) och väggarna har vi tapetserat med en vit tapet. Vi valde att tapetsera eftersom det var lite struktur i tapeten och det skulle antagligen synas igenom om vi hade målat väggarna.

P1080530 Här är min syhörna. Under snedtaket, bakom draperiet, förvarar jag mina tyger.

P1080528Jag har ett gammalt köksbord till arbetsbord och klippbord och sängen används som gästsäng. Lampan/fläkten i taket kommer tas bort, men jag måste först få klart med nya lampor.

Undrar hur länge jag klarar av att ha det så här välstädat.

Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Malin

 

2 thoughts on “Syrummet börjar bli klart

    • Hej Margaretha!
      Jag har hängt upp tyget i en gardinstång som hänger i en krok på varje sida om tyget. Tyget sitter ganska tajt, så därmed sitter det på plats trots att det lutar in mot väggen.

      Hälsningar Malin

Kommentera

