Kärringrally

Idag har jag, mamma och svärmor varit ute på ”kärringrally”. För er som inte känner till begreppet, så innebär det att man tar en tur till Kinna, Skene och Fritsla med omnejd och besöker alla fantastiska tyg och garnbutiker som finns där. I Varberg, där jag bor, finns i princip bara en tygaffär och den har mestadels gardintyger och det finns inte heller något större utbud av garner. Därför är det kul att lite då och då ta sig en tripp till ”Tygriket”.

Det blev några inköp, så nu är jag väldigt sysugen.

P1080786

Mitt första projekt blir en kofta, lite inspirerad av Odd Molly koftorna. Jag har gjort ett mönster, där jag utgått från ett kavajmönster och därefter har jag klippt ut delarna. Nu börjar den roliga sömnaden.P1080781 P1080779

Fortsättning följer…

Ha det fint!
Kram Malin

 

3 thoughts on “Kärringrally

  1. Varifrån kommer det här tyget? Jag brukar vara i Kärradal under sommaren, så jag kan tänka mig ett eget Kärringrally i sommar för att hitta sådana här tyger. Skulle vara fint om du tipsade!

Kommentera

