Kavajen/koftan är snart klar

Nu börjar min kofta/kavaj att ta form. Igår köpte jag ett ulltyg och jag har tänkt göra någon form av kavajliknande kofta. Jag har sytt en del idag och nu börjar den ta form. Så här ser den ut i nuläget:

P1080798 P1080799 P1080800 P1080801
Frågan är vilken typ av knäppning jag ska ha. Jag köpte knäppningen till vänster, som jag hade tänkt att ha, men det skulle också vara fint med någon sorts rosett, som bryter av i en avvikande färg, exempelvis rosa. Jag får sova på saken.

Imorgon hoppas jag att kavajen ska bli klar.

Ha en go helg!
Kram Malin

 

2 thoughts on “Kavajen/koftan är snart klar

  1. Avundsjuka är inget bra men ett sting av det kan jag få när jag ser alla er som lyckas skapa vackra ting av..ingenting.Jag önskar att jag hade den förmågan.Din kofta/kavaj är jätte snygg och jagkan hålla med om att det kunde vara snyggt med en rosett i en avvikande färg men jag vet att vad du än bestämmer dig för så blir det snyggt 🙂

Kommentera

