Tygriket

Jag har fått en fråga om var jag köpte tyget till min kavaj, som jag sydde i helgen. Tyget är köpt på Skroten i Kinna. Det är en stor tygaffär med hyffsat billiga tyger, som ligger bredvid en bilskrot, därav namnet. Här är även en länk till Tygriket, där man kan hitta massor av olika tyg- och garnaffärer: tygriket.se

P1080809P1080786

Kavajen har jag sytt av tyget till höger. Det ser ut att vara olika färger, men det är samma tyg. Kavajen fotograferade jag i dagsljus och tyget på kvällen, därav olikhet i färgnyans.

Jag kan verkligen rekommendera en tur till Tygriket om ni vill hitta mängder av tyger och garner.

Ha det fint!
Kram Malin

 

2 thoughts on “Tygriket

    • Hej Kirsten!
      Grundmönstret är ett kavajmönster som jag hade liggande i en pärm, så jag vet inte vad det kommer ifrån från början. Sedan har jag utgått från en Odd Mollytröja när det gäller kavajens slag, knäppning och fickor.
      Hälsningar Malin

Kommentera

