Allt vaknar till liv

I söndags hade vi ett fantastiskt väder. Solen värmde gott och jag var ute och röjde i trädgården större delen av dagen. Jag har klippt ner lite perenner, rensat upp i landen och hittade en hel del vårlökar som började leta sig upp genom löv och kvistar.

P1080837 Vid entrén har jag planterat penséer, krokus och påskliljor. I den ena krukan har jag plättar i luften som har övervintrat i garaget. Den ser okej ut, så jag hoppas den ska funka även denna säsong.

P1080835 P1080834

 

 

IMG_3045 Även djurlivet har vaknat till liv. Jag hittade årets första humla och en nyckelpiga.IMG_3046

 

P1080839Några av trädgårdsmöblerna har fått komma ut. Jag tycker att trädgården ser lite trevligare ut om den är inredd med lite möbler. Dessutom vill man ju kunna slå sig ner i vårsolen och njuta av den första värmen.

Till helgen ska det bli kallare, så det gäller att njuta av det vi har just nu. Men vi går i alla fall åt rätt håll 🙂

Ha det fint!
Kram Malin

Kommentera

