Älskade kompost

Jag blir lika fascinerad varje år. Man slänger grenar, löv, växtrester, skal mm i komposten, man rör runt i komposten några gånger under året och glömmer den under vintern. På våren är det sendan dags att gräva ur komposten och då har det blivit fantastisk jord av alltihop. Idag var det då dags att gräva ur komposten, sila bort det som inte har blivit komposterat och sedan lägga ut den härliga jorden i rabatterna. Dessutom fick alla växter en dos med kogödsel. Nu ska det väl bli fart på växtligheten.

IMG_3132

Jag njuter verkligen av att vara igång med trädgårdsarbetet och tycker det känns fantastiskt att köra ut den ena skottkärran efter den andra till alla trädgårdsland. Min man är inte lika entusiastisk som jag , men han har snällt stått och skyfflat kompost ihop med mig hela eftermiddagen. Nu är vi igång. Härligt!

IMG_3133

Ha en fortsatt go helg!
Kram Malin

 

Kommentera

