Trädgårdsmässa och flytt av odlingslådor

I helgen har det varit en trädgårdsmässa här i Varberg. Det är ju kul när något sådant händer på hemmaplan, så det ville man ju inte missa. Det fanns en hel del trevligt att titta på och några trevliga föreläsningar att lyssna på.

IMG_3141 IMG_3142

 

Helgen fortsatte därefter i trädgårdens tecken. Jag har fått för mig att jag ska flytta våra odlingslådor. Jag har aldrig varit riktigt nöjd med lådornas placering. De står för nära trädet som både tar näring och som skuggar. Dessutom tycker jag inte det ser snyggt ut.

P1080895Så här såg det ut innan jag började flytta runt. Jag har nu flyttat upp odlingslådorna ovanför träden, närmare friggeboden. Det kommer bilder på detta senare. Det har blivit en del grävande, gräs som skulle bort, jord som har flyttats och stenar som har flyttats runt. Värsta styrketräningspasset, så nu är jag helt slut i kroppen.

 

 

P1080896

Nu blir det en ny arbetsvecka. Det är ju ljust längre på kvällarna nu, så kanske hinner jag fixa klart det hela någon kväll efter jobbet. Sen blir det fler bilder.

Ha det bra!
Kram Malin

2 thoughts on “Trädgårdsmässa och flytt av odlingslådor

Kommentera

