En dag i trädgården

Det har varit lite kallare ett tag, men idag var det soligt och skönt igen. Det blev en hel dag i trädgården med en massa fix. Jag har klippt rosorna och rensat bort kirskål och fortsatt med mitt projekt flytta grönsakslandet. Jag har flyttat pallkragarna och grävt bort en del gräs runt om, men jag är fortfarande inte färdig, så jag väntar med bilder. Det tog längre tid än jag hade tänkt mig, som det ju gärna gör, men det kommer bilder när jag börjar bli klar.

 

IMG_3162

Det händer en del i trädgården trots att det har varit lite svalare de senaste dagarna. Ullungrönnen har nu slagit ut och man har sett hur bladen slår ut mer och mer för var dag.

IMG_3163

 

IMG_3165 Tulpanerna har blivit sargade efter att vi fått besök av rådjur. Jag var rädd att det inte skulle bli någonting av tulpanerna i år, men några knoppar är i alla fall på gång.

IMG_3166Pärlhyacinterna blommar fint med sin härliga blå färg.

Den här tiden på året vill man gärna göra allt på en gång. Min man drog igång slipning av altangolvet i uterummet. Vi (läs min man) lade om golvet i den inglasade delen förra året och nu är det alltså slipat och även laserat i en grå nyans. Det får nog bli ett lager färg till imorgon, för att få en snyggare grå färg. Även detta ska fotas när det är klart.

Ha det fint!
Kram Malin

 

Kommentera

