Nu händer det!

Vi har varit några dagar i Stockholm och hälsat på dottern och då märker man att det händer en hel del i trädgården. Medan vi var borta så har massor börjat slå ut.

P1080902 P1080903 Klematisen på altanen har fått massor av knoppar och det skjuter hela tiden nya skott. Det är tredje säsongen för denna planta och det är först nu som den verkar ha kommit igång ordentligt.

P1080899 Vi har en vinranka på altanen. Den brukar vara lite sen med att komma igång, men nu har den börjat skjuta en del skott.

P1080898 Spireabusken i förgrunden blommar fint och den doftar dessutom så gott. Häcken i bakgrunden börjar bli tät och snart har vi en insynsskyddad plats igen. Jag trivs inte riktigt när man kan se in i trädgården från gatan utifrån. Jag vill gärna ha min egna skyddade vrå, men nu är det nära.

 

P1080901De övervintrade pelargonerna har kommit igång. Här får de lufta sig utomhus en stund, men annars har jag dem fortfarande på den inglasade altanen.

Min man har slipat golvet på den inglasade altanen och vi har målat golvet och fönsterbrädan. Vi har börjat flytta in allt igen och snart ska jag visa lite bilder från detta rum.

Ha det gott!
Kram Malin

Kommentera

