Växterna flyttas runt

Jag önskar att dygnet hade några fler timmar under denna period av året. Det är så mycket som ska fixas både i trädgården, på jobbet och hemma. Dessutom vill man gärna umgås med familj och vänner och däremellan bara ta det lugnt och njuta av allt som slår ut.

P1080966Denna helg har jag varit ute en del i trädgården, då jag främst har flyttat runt på lite växter i ett av landen. I höstas planterade jag två Bambu som en vägg vid Pergolan. Nu har jag även förstorat landet bredvid, flyttat ett träd och fyllt upp med växter från andra delar av trädgården. Flera av växterna är små sticklingar, så jag hoppas att de snart ska växa till sig, så det inte blir tomt i landet.

P1070998På denna bild kan ni se hur det såg ut förra sommaren. Trädet med de gula bladen är en Korstörne. Jag tycker att det kom lite för nära häcken, så det har jag flyttat fram och dessutom gjort detta land lite större. Mitt Korstörne har ännu inte slagit ut ordentligt och jag hoppas verkligen att det snart ska göra det och att det inte är något fel på det. Jag har läst att just Korstörne är lite sena i starten och att de slår ut sent på våren, så jag hoppas på det. Någon som har erfarenhet av detta?

P1080964 P1080970 P1080969Trotsa att det inte har varit någon riktig sommarvärme, så har vi ändå haft en helt okej helg vädermässigt och jag njuter av all tid som man kan vara ute i solen.

Ha det fint!
Kram Malin

 

One thought on “Växterna flyttas runt

  1. Jag har två Korstörne. 1 Lime färgad och en mörk. Båda två är ännu i knoppar diet men snart kommer de å explodera 😉 De är lite ”sena”.
    Håller med dig om att det behövs fler timmar på dygnet. Speciellt nu när det händer så mycket i våra oaser 🙂

Kommentera

