Trädgårdsland

P1090108I början av säsongen flyttade vi på våra odlingslådor. Det hela är nu mer eller mindre färdigt och trots en kall vår, så växer det nu en del i lådorna.

Här kommer några före- och efterbilder.

P1080895Så här såg det ut tidigare. Denna bild är tagen i april, innan vi flyttade på odlingslådorna. De stod då under ett äppelträd, vilket skuggade odlingen och tog näring från det jag odlade. Jag var inte heller nöjd med denna miljö. Området var som en ö med gräs runtomkring.

P1080939Här har vi flyttat på odlingslådorna. De är kvar på samma sida av huset, men de står inte längre under trädet. Vi har lagt betongsten runt lådorna och dekorationsstenen ligger under trädet.

Efter:

P1090107Den färdiga miljön. Trädet skuggar inte odlingen längre och det har blivit en trevligare miljö.

P1090109Jag har lagt några trampstenar i betong i dekorationsstenen och jag har ställt hit krukor med mynta. Myntan växte tidigare i landet och den tog över allting, trots att jag hade planterat den i en plastkruka i landet. Bakom myntan har jag gjort en bänk av en kraftig ekplanka som jag har lagt på stora betongstenar.

P1090111På andra sidan av odlingslådorna har jag planterat två blåbärsbuskar. Min tanke är att dessa buskar ska bilda en vägg och rama in odlingsområdet. Jag har lagt en del av dekorationsstenen även på denna sida för att ge området en helhet.

P1090112Nu väntar vi bara på att kunna skörda.

Ha det fint!
Kram Malin

 

3 thoughts on “Trädgårdsland

  1. Ping: Sommarens projekt | Malins trädgård och pyssel

Kommentera

