Den lila perioden är snart förbi

Denna vår och försommar har inte varit den bästa när det gäller skönt utehäng. Vi har inte varit ute med båten en enda gång, det är inte många timmar som jag har gått barbent och vi har bara grillat några få gånger och då har vi fått ta till regnskydd vid vissa tillfällen. Men jag tror aldrig att det har varit en så lång och intensiv blomning av träd och buskar tidigare. All växtlighet har gjort allt för att visa sig från sin bästa sida och blommorna har varat länge i år.

IMG_3283 Alla rhododendronbuskar runt omkring har haft en fantastisk blomning. Dessa bilder tog jag för någon vecka sedan, för nu börjar vår buske sjunga på sista versen och den är mer eller mindre överblommad. P1090087 P1090093Under en period har vi haft en hel del lila blommor i trädgården. Jag älskar dessa färger i olika lila nyanser, men det är också roligt att trädgården ändrar karaktär under en säsong.P1090210 P1090207Alliumbollarna är supersnygga tycker jag och jag har dem på flera platser i trädgården. De är snart överblommade, men de är snygga i rabatten även efter de har tappat den lila färgen.

P1090211På uppfarten har vi en syrenbuske och en paradisbuske. Syrenen har har blommat över och nu tar paradisbusken över. Under dessa buskar växer en blodnäva, även den med lila blommor.

Nu ska jag ut och rensa i landen. Det är inte bara de planterade växterna som växer bra, även ogräset växer fint.

Ha det gott!
Kram Malin

 

Kommentera

