Kalas i trädgården

I söndags fyllde min mans dotter år. Dagen inleddes med frukost på stranden och ett dopp i havet för dem som vågade. Jag tycker fortfarande det är lite väl kallt, så jag hoppade över morgondoppet och sparade mig till senare under dagen.

På kvällen hade vi kalas hemma hos oss i trädgården. Det var för varmt för att sitta på altanen, så jag dukade i skuggan under ett träd. Det är inte så ofta man kan resonera på det sättet. Det vanliga är att man söker sol och en vindskyddad plats, alternativt inglasat uterum.

P1090311Murgröna är alltid tacksamt att duka med. Här har jag satt några kvistar i små vaser och virat några kvistar i en stor cylindervas tillsammans med en vit ros som jag plockade i trädgården.

Maten tillagades av min man på Muurikkan. Det blev paella med kräftor, musslor, kyckling och massor av grönsaker. Det är så snyggt att servera ur Muurikkan och det smakade supergott. P1090314

Nu har de höga temperaturerna försvunnit, men bra trädgårdsväder är det i alla fall.

Ha det gott!
Kram Malin

 

Kommentera

