Mina föräldrars fina trädgård

Mina föräldrar har en villaträdgård i Varberg och en trädgård vid stugan i Källsjö och i dessa trädgårdar händer det hela tiden nya saker. Nu blommar det för fullt i deras villaträdgård.

P1090411Senaste projektet är en rundel i ena änden av gräsmattan. I framkant växer lobelia, i mitten en rad av stäppsalvia och längst bak blommar nu röda dahlior. Bakom detta land har de byggt en spaljé av ett gammalt fönster och några ribbor som skärmar av mot grannen.P1090414 P1090415Astilbe, liljor, alunrot och prydnasgräs växer utmed grusgången.

 

P1090416

P1090412 P1090408 P1090407 Lite här och där hittar man betongfigurer som mamma har gjutit.

P1090422

Här hemma håller vi på och gör om vår grillplats. Min man har snickrat stommen, jag har målat och det är nu dags för mig att gjuta en betongskiva. Bilder på detta kommer inom kort.

Ha det gott!
Kram Malin

 

One thought on “Mina föräldrars fina trädgård

  1. Så fint 🙂
    Bor i Varberg och planerar just nu vår trädgård. Är dina föräldrars trädgård öppen för att få besöka dem och se allt det vackra längre fram i vår tro?
    Kontakta mig gärna.
    Med vänlig hälsning, Wictoria

Kommentera

