Danmarks riviera

Jag och min man har varit några dagar i Danmark och där möttes vi av ett fantastiskt högsommarväder. Vi skulle ner till Köpenhamn för att lyssna på en konsert med Beth Hart, en artist jag för övrigt verkligen kan rekommendera. Vi tog det lugnt på vägen ner och stannade till utmed Själlands ostkust mellan Helsingör och Köpenhamn. Dagen efter åkte vi upp till Nordsjälland och tog några stopp utmed vägen tillbaks till Helsingör.

Här finns otroligt vackra ställen att stanna till på och tack vare det vackra vädret, kunde vi både sola och bada. Vi hann besöka flera vackra stränder och små mysiga byar med korsvirkeshus, stockrosor och rosor i olika färger.

Bilderna nedan tog jag i Tisvildeleje på morgonen innan stranden fylldes på av folk.

IMG_3533 IMG_3538 IMG_3539 IMG_3531

Vi är nu hemma igen och även idag har vi haft lite sommarvärme, men inte lika höga temperaturer som i början av veckan.  Det har inte blivit så många stranddagar denna sommar, så jag hoppas att det blir några fler dagar på stranden i Varberg innan hösten drar igång.

Ha det fint!
Kram Malin

Kommentera

